niedziela, 14 grudnia 2014

ODKRYJ CIEMNĄ STRONĘ WZROKU !

Ile razy zdarzyło Ci się krzyknąć komuś w twarz :" Nie chcę Cię już nigdy więcej widzieć !" ? Mnie zdarzyło się to parę wątpliwie uroczych razy. Właściwie może więcej niż parę, jeśliby wliczać wszystkie bójki ( niestety nie tylko słowne) rozhisteryzowanych nastolatek, które bądź co bądź, przez chwilowe upośledzenie mózgu związane z ( moim zdaniem nazbyt subtelnie nazwanym) okresem dojrzewania, zapomniały, że są siostrami. Lub też nieefektywne próby uzyskania własnej autonomii i niezależności w wieku, w którym nieudolna dorosłość skończyć mogłaby się urządzaniem właśnie nowego kartonu, ukradkiem przywłaszczonego sobie przy ostatniej wizycie w tesco.

Jestem dorosła ( przynajmniej oficjalnie), nie mam przyjemności mieszkać w hipsterskim kartonie, nabyte upośledzenie zdaje się powoli ustępować i nadal widzę tych, których obecności zarzekałam się nigdy więcej nie odbierać poprzez mój narząd wzroku. Jak wyglądałoby moje życie, gdyby szczeniackie życzenia się spełniły i nigdy więcej nie ujrzałabym moich bliskich i dalszych, tych irytujących i irytowanych, tych kochających i kochanych? Co jeśli nie byłabym już w stanie zobaczyć żadnego skrawka otaczającej mnie rzeczywistości, a jedyne co wiodłoby mnie przez życie to starające się z całych sił pozostałe zmysły? Trudno jest sobie to wyobrazić a jeszcze trudniej poczuć.
Istnieje jednak możliwość aby chociaż na chwilę pożyć życiem tak odległym i przerażającym dla zdrowego człowieka, 
a tak zwyczajnym dla osoby niewidomej. Tą możliwością jest:
Wyobraź sobie, że wchodzisz do pomieszczenia, gdzie otacza Cię z każdej możliwej strony zupełna ciemność. To co na co dzień daje Ci pewność, Twój wzrok, nie istnieje. Jesteś tylko Ty, i czerń przed oczami. I świat, zupełnie nowy, w który wprowadza Cię osoba żyjąca w nim od lat. Przewodnik przeprowadzi Cię przez kolejne pomieszczenia, pokaże jak  sobie radzić w mieszkaniu, na ulicy czy w sklepie. Zdradzi wskazówki, które pomogą Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości, a Ty będziesz mógł odkrywać, przeżywać i badać nowy, nieznany dotąd świat. 

Skorzystaj z tej niebywałej okazji i odwiedź jedyną taką wystawę, w której można wszystkiego dotykać a nie wolno na nic patrzeć !

Wystawę można przeżyć w stolicy naszego pięknego kraju.
Więcej informacji na stronie : http://niewidzialna.pl/

Baś.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz